Website

Deze site is ontwikkeld over de periode van een aantal jaren. Net als de groep zelf ontwikkeld deze zich ieder jaar verder. We zouden het dan ook leuk vinden als je wat laat weten in ons gastenboek. Of schrijf je in op een van de mailinglists zodat je direct op de hoogte bent als een nieuwe Tono Tamtam uitkomt of deze site wordt geupdate. Verder vindt je hier de gewonnen awards en de zogeheten 'colofon' met wat achtergrondinformatie over het bouwen van deze site.

Achtergronden bij deze site

Het aantal hits op de openings-pagina:
sinds:

Deze teller is geplaatst op de hoofdpagina. Aangezien twee keer de teller laden binnen 5 minuten tot slechts één telling leidt, heeft de dubbele plaatsing van de teller een minimale afwijking op een correcte telling.

Bouw en browsers

Deze webpages zijn in eerste instantie gebouwd behulp van PowerSite van Sybase's Open Tools Division PowerSoft en WordPad. Later is gebruik gemaakt van UltraEdit. Alle pagina's zijn getest met
  • MicroSoft Internet Explorer 6.x en nieuwer
  • Opera's Opera 6.0 en nieuwer
  • Mozilla Firefox 2.0 en nieuwer
  • Apple Safari
  • Google Chrome

Afbeeldingen

De meeste tekeningen zijn afkomstig uit de verzameling Illustratief Alternatief van Scouting Nederland.

Foto's zijn afkomstig uit de prive-verzameling van Richard Spruit, uitgezonderd de volgende foto's:

• foto's op de leeftijden-pagina Scouts en pivo's zijn afkomstig uit de folders van Scouting Nederland.
  • Afdalende explorer komt uit de verzameling van Sander van Heest.
  • De copyright van de fotoseries zijn ofwel van de Scouting Tono-groep ofwel van Richard Spruit, tenzij anders vermeld bij de fotoserie zelf.

Met dank aan.....

De volgende personen of instellingen hebben bijgedragen aan de bouw van de websites, ofwel door afbeeldingen beschikbaar te stellen, als voorbeeld voor de teksten te dienen of op andere wijze bij te hebben gedragen.
  • Ontwerp en bouw is gedaan door de webmaster, Richard Spruit (zie foto hierboven).
  • Afdeling Public Relations van Scouting Nederland (www.scouting.nl) voor het foldermateriaal met nuttige teksten.
  • Scoutnet Nederland (www.scoutnet.nl) voor het beschikbaar stellen van ruimte op de webserver users.scoutnet.nl in de periode 1995-2000
  • Scouting Tono-groep voor de folder Introductieboek voor nieuwe leden, geschreven door W.H. Mientjes-Waale en Richard Spruit en waaruit veel teksten zijn overgenomen.
  • Monica van der Boor voor het corrigeren van de spel- stijl en typefouten en het geven van opbouwend commentaar.