Veel gestelde vragen

Heb je een probleem of kom je er niet uit, kijk dan eerst hier bij de veel gestelde vragen. Kom je er dan nog niet uit, neem dan contact op met de webmaster.

Veel voorkomende vragen

Wat is mijn wachtwoord?
Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?
Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat nu?
Ik heb mijn wachtwoord veranderd, maar de wijziging werkt niet. Hoe kan dit?
Hoe kan ik mijn e-mail lezen?
Kan ik een extra e-mail adres aanvragen?
Hoe kan ik mij abonneren op een mailinglist?
Ik wil een extra mailinglist. Kan dat?
Ik wil zelf een bestand in het archief plaatsen. Kan dit?
Ik heb een andere vraag. Wat nu?

Wat is mijn wachtwoord?

Bij het aanmaken van je gebruikersnaam is er ook een initieel wachtwoord aangemaakt. Deze heb je per e-mail of op papier ontvangen. Het is de bedoeling dat je dit wachtwoord zo snel mogelijk wijzigt. Let er wel op dat het wachtwoord voor het gebruik van Scouting Tono-groep e-mail een ander wachtwoord is dan voor het gebruik van het afgeschermde gedeelte op de Scouting Tono-groep website.

Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Het wijzigen van je e-mail wachtwoord kan via het gebruik van webmail. Let er wel op dat het wachtwoord voor het gebruik van Scouting Tono-groep e-mail een ander wachtwoord is dan voor het gebruik van het afgeschermde gedeelte op de Scouting Tono-groep website. Dit laatste wachtwoord kan je op de Beveiligd met een wachtwoord.wijzigingspagina veranderen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat nu?

Helaas, als je het wachtwoord echt kwijt bent, dan kan ook de webmaster deze niet voor je achterhalen (tenzij je het wachtwoord nog nooit hebt gewijzigd). De webmaster kan je wel een gloednieuw wachtwoord geven. Neem hiervoor contact op met de webmaster. Vermeld wel duidelijk of het om je e-mail wachtwoord of om je website wachtwoord gaat.

Ik heb mijn wachtwoord veranderd, maar de wijziging werkt niet. Hoe kan dit?

Waarschijnlijk heb je het e-mail wachtwoord veranderd terwijl je het website wachtwoord wilde veranderen. Denk er aan dat het wachtwoord voor de e-mail een ander wachtwoord is dan die van het afgeschermde gedeelte op de website. Zie ook "Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?". Mocht dit geen oplossing bieden, neem dan contact op met de webmaster.

Hoe kan ik mijn e-mail lezen?

Je kunt je e-mail zowel per webmail als met behulp van een client, zoals bijvoorbeeld Outlook of Outlook Express, lezen. Voor het lezen en verzenden van e-mail is er een aparte uitleg. Kijk even bij E-mail lezen.

Kan ik een extra e-mail adres aanvragen?

Ja, dat kan. Neem contact op met de Webmaster. Er is rond e-mail vrij veel mogelijk. Zo kan je ook de afzendernaam laten veranderen, extra aliassen toe laten voegen of een e-mail list aanvragen. De aanvraag moet wel een Scouting-reden hebben.

Hoe kan ik mij abonneren op een mailinglist?

Een mailinglist is een abonnementslijst waar mensen zichzelf op kunnen abonneren. Afhankelijk van de vorm worden inschrijvingen altijd geaccepteerd of moeten ze door een 'moderator' worden goedgekeurd. Lees verder op de mailinglist-pagina.

Ik wil een extra mailinglist. Kan dat?

Ja, dat kan. De voorwaarde is uiteraard dat er wel een Scouting-reden aan ten grondslag moet liggen. Neem contact op met de Webmaster.
Een mailinglist kan twee vormen hebben: open of gemodereerd. Bij een open inschrijving kan iedereen zich inschrijven terwijl bij een gemodereerde inschrijving elke inschrijving goedgekeurd moet worden door een moderator. Bij een open verzending kan ieder lid van de lijst een bericht aan alle abonnee's sturen, bij een gemodereerde lijst moet het bericht eerst door een moderator goedgekeurd worden.

Ik wil zelf een bestand in het archief plaatsen. Kan dit?

Dit kan zowel in de publieke download-sectie als in de Beveiligd met een wachtwoord.de beveiligde downloadsectie of het Beveiligd met een wachtwoord.archief.
Onder aan elke pagina staan twee regels waarmee je maximaal twee bestanden tegelijk kunt bijplaatsen. Zie voor de uitleg Beveiligd met een wachtwoord.zelf bestanden toevoegen met behulp van upload.
Een handiger mogelijkheid is om gebruik te maken van webdav. De directory op de webserver gedraagd zich dan alsog het een directory is op je lokale pc. Zie hiervoor de Beveiligd met een wachtwoord.webdav uitleg

Ik heb een andere vraag. Wat nu?

Neem contact op met de Webmaster.

Veel gestelde vragen

Ingelogde gebruiker: