Dropping!

Een Amerikaanse journaliste liep een dropping mee met een Nederlandse scoutinggroep, en viel van de ene in de andere verbazing. Naar aanleiding hiervan werd onze voorzitter Richard Spruit geïnterviewd in het programma Bert op 5, live op Radio 5.

NPO Radio 5

Interview in het programma 'Bert op 5' op NPO Radio 5

In de radio-uitzending van het programma 'Bert op 5' was onze voorzitter Richard Spruit te horen naar aanleiding van een artikel in de New York Times over Nederlandse droppingen. Aangezien Bert op vakantie was, werd het programma gepresenteerd door Astrid de Jong.

Onderwerp was de commotie, die voornamelijk in de Amerikaanse media was ontstaan, over het feit dat in Nederland scouting 'kinderen' gewoon in een bos dropt, zonder dat de kinderen weten waar ze zijn en dat die kinderen dan zelf de weg naar het groepshuis maar weer moeten zien te vinden.

In de uitzending wordt gesproken over de Amerikaanse situatie, een vergelijk gemaakt met de nederlandse situatie en de vraag behandeld waarom amerikanen dit zo vreemd vinden en of het, in de Nederlandse context, nu eigenlijk wel of niet vreemd is.

Onze voorzitter, Richard Spruit, legt onder andere de verschillen tussen de Nederlandse en Amerikaanse situatie uit, en waarom de Scouting Tono-groep zeker ook droppingen houdt, en wat er zo ontzettend leuk aan is.