Scouting Tono-groep viert 85-jarig bestaan

Op 21 maart 1934 werd de Scouting Tono-groep opgericht. Natuurlijk werd dat gevierd. Ook in de verschillende nieuwsmedia wordt hier aandacht aan besteed.

Het Nieuwe Stadsblad

Het Nieuwe Stadsblad - 27 maart 2019 - Pagina 15

Op pagina 15 van het Nieuwe Stadsblad wordt wat verteld over het 85-jarig jubileum van de Scouting Tono-groep.

Scouting Tono-groep viert 85 jarig bestaan

Schiedam – Op 21 maart 1934 richtte mejuffrouw Redeke de Tono-groep opZaterdag vierde de Scouting Tono-groep haar 85-jarig bestaan met feestelijke activiteiten voor de jonge scouts.

“Scouting is uitdaging, scouting is avontuur”, zo trapt Lukas van Mil af, een van de organisatoren van de jubileumdag. “Dat is al 85 jaar hetzelfde. Hoe we dat doen is in die tijd echt wel veranderd”. Was het Nederlands Padvindsters Gilde in de vorige eeuw alleen voor meisjes, al ruim 30 jaar lang zijn ook jongens van harte welkom, om maar even één voorbeeld er uit te halen.

Het jubileum werd gevierd met verschillende uitdagende en avontuurlijke activiteiten rond het gebouw van de scoutinggroep aan de Sweelincksingel in Groenooord-Zuid. Zo was er een laagteparcours uitgezet waar de kinderen overheen konden klauteren, kon er popcorn gebakken worden boven een houtvuurtje en konden de kinderen natuurlijk zelf een feestelijke cake versieren. Tenslotte mocht iedereen met verf een afdruk van haar of zijn hand zetten op een groot jubileumbord. “Dit bord kom in het gebouw te hangen, voor de volgende 85 jaar”, zo sluit van Mil af. Voor de oudere leden en vrijwilligers was er ’s avonds nog een kampvuur waar gezellig werd nagepraat.

Ook meedoen met scouting? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of kijk op www.scoutingtono.nl