Ereteken voor Toos Spruit

Vrijwilligers zijn belangrijk voor iedere vereniging, maar ouders vaak net zo goed. De Scouting Tono-groep reikte het Scouting Ereteken uit aan Toos Spruit, een ouder die al minstens 30 naaiwerk verricht voor de groep. Zo maakt zij o.a. alle dassen en naait ze de kampvlaggen.

Groei

De meeste verenigingen draaien op hun vrijwilligers. Zo ook de Scouting Tono-groep. Toch zijn er vaak nog ouders die best willen helpen waar ze dat kunnen. Zo’n ouder is Toos Spruit. Al zeker 30 jaar naait zij de dassen van de scoutinggroep uit Groenoord, naait ze de kampvlaggen en waar nodig doet ze het overige naai- of herstelwerk. Zaterdag kreeg ze, voor haar geheel onverwacht, het ereteken van Scouting Nederland overhandigd.

Vrijwilligersbbq

Tijdens de vrijwilligersbbq, wat de afsluiting van het scoutingjaar is, werd Toos onverwacht naar voren geroepen. Van het groepsbestuur ontving zij het Ereteken van Scouting Nederland. Iets wat zij niet nodig vond, want 'dit doe je gewoon', maar waar ze wel trots op is. De Scouting Tono-groep is erg blij met haar inzet, en hoopt dat zij nog vele jaren door gaat.